Siguldas Mākslu skola ‘’Baltais flīģelis’’ 2024./2025. m.g. pirmo reizi uzsāk realizēt Erasmus+ projektu Nr. 2024-1-LV122-VET-000226878 ar nosaukumu ‘’ Jaunas zināšanas un pieredze Siguldas Mākslu skolas inovatīvai izaugsmei’’. Projekta realizēšanas laiks ir līdz 2025. gada 31.jūnijam.
Projekts paredz trīs aktivitātes:
- Kursi, kuri saistīti ar digitalizācijas ienākšanu mūsu skolā – 4 pedagogiem, 6 mācību dienas, kursu norises vieta Itālija.
- ‘’Job shadowing’’ – stundu vērošana – 4 pedagogi, 5 dienas, Austrijai
- Skolēnu mobilitāte – sadarbība, mācīšanās process kopā ar uzņemošās valsts skolēniem - 20 kora, stīgu, pūšaminstrumentu, sitaminstrumentu audzēkņiem un 4 pavadošajiem skolotājiem.
Projekta mērķis ir:
- nodrošināt skolotājiem iespēju apgūt jaunas digitālo tehnoloģiju prasmes, piedaloties kursu apmācībā ārpus Latvijas robežām, lai vēlāk redzēto un iegūtās zināšanas pārnestu un daļu iespēju robežās ieviestu Mākslu skolā un ikdienas darbā ar skolēniem.
- nodrošināt skolotājiem piedalīšanos ēnošanas programmā ārvalstu skolās un pēc tam dalītos ar iegūto pieredzi ar kolēģiem, kā arī lai apgūtu jaunas prasmes un metodes darbā ar skolēniem un pilnveidotu savas zināšanas par mācību procesu norisi citās valstīs.
- veicināt skolotāju sadarbību ar ārvalstu kolēģiem, lai turpmāk veidotu ilgtermiņa sadarbību.
-nodrošināt skolēniem piedalīties ārzemju mobilitātē, lai mācītos, padziļinātu savas zināšanas profesionālajā izglītības programmā un gūtu jaunu pieredzi darbojoties ar vienaudžiem no citas valsts.
Mākslu skolas “Baltais Flīģelis” pedagogi Erasmus+ projekta ietvaros apgūst raidierakstu veidošanas prasmes, iepazīst Florences kultūrvēsturi un gūst priekšstatu par citu Eiropas dalībvalstu izglītības sistēmu.
No 2024.gada 17. līdz 24. novembrim Erasmus+ Nr.2024-1-LV01-KA122-VET-000226878 projekta “Jaunas zināšanas un pieredze Siguldas Mākslu skolas inovatīvai izaugsmei” ietvaros direktore Jolanta Bimbere, kora klases pedagogi Solveiga Vītoliņa, Kristīne Žogota un Elīna Gruzniņa devās uz Florenci Europass Teacher Academy kursiem ''Raidieraksti un straumēšana kā izglītības rīki" (''Podcast and Streaming as Educational Tools”).
Skolotāji apguva jaunas Mākslīgā intelektā balstītas tehnoloģijas, dažādas aplikācijas, ar kuru palīdzību iespējams radīt, ierakstīt, ilustrēt, samontēt un publicēt raidierakstus par dažādām tēmām. Kursos tika gūts ieskats kā pedagogiem, iesaistot audzēkņus, izmantot dažādus interaktīvus rīkus un tos apvienojot kopīgi popularizēt skolu un novadu, kā arī izveidot izglītojošu mācību procesu.
Kursu vadītājas Ayşe Merve Süt vadībā, sadarbojoties pāros ar citu valstu kolēģiem gan no Čehijas, gan Horvātijas tika ierakstīti 3 raidieraksti par dažādām tēmām. To izveidošanā tika apgūtas lietošanas prasmes miro.com, chatgpt.com, suno.com izmantošanas iespējas un riverside.fm montēšanas pamati, veidojot audio raidierakstus. Noderīgi un izmantojami rīki skolas darba attīstīšanai tika izmantoti arī mācoties teoriju par raidierakstu veidošanu aplikācijās peardeck.com un trello.com.
Nedēļas laikā tika iepazītas arī Florences un Pizas kultūrvēsturiskās vietas: aplūkota Florences katedrāle, Ufici galerija, Piti pils apmeklēta Džuzepes Verdi opera ‘’Traviata’’ ar jauno solisti Džuliju Muzičenko Traviatas lomā.
Kursos apgūtās prasmes liek apzināties, ka tehnoloģijas nenovēršami ienāk mūsu ikdienā. Jaunapgūto aplikāciju un vietņu izmantošanas iespējas stundā ir plašas un ar vajadzīgo tehnikas iegādi, esam gatavi jauniem izaicinājumiem, paplašinot skolas mācību iespējas un zināšanu paplašināšanu skolas mērogā, kā arī novada popularizēšanā.
Projektu finansē Eiropas savienība.
1. rindā S. Vītoliņa 1. no kreisās, E. Gruzniņa 2. no kreisās, K. Žogota 4. no kreisās puses. Jolanta Bimbere 2. rindā 1. no labās puses.